w celach funkcjonalnych i statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies zmieniając konfigurację Twojej przeglądarki. Jeśli nie blokujesz cookies, to zgadzasz się na ich używanie i przechowywanie.
Nowa Huta miała być wzorcowym miastem „nowej” socjalistycznej Polski, świeckim miastem robotniczym. Czas jednak pokazał, że Nowa Huta nie stała się symbolem socjalizmu, ale walki z narzuconym Polsce systemem komunistycznym.
Obiektyw towarzyszył Nowej Hucie od samego początku. Sztandarowa inwestycja socjalistycznego państwa musiała być dokładnie udokumentowana. Na oficjalnych zdjęciach możemy oglądać poszczególne etapy wznoszenia miasta i metalurgicznego kombinatu.
W XIX wieku wielką popularnością cieszyła się fotografia portretowa, stanowiąca główne źródło zarobku zakładów fotograficznych. Wybitny krakowski fotograf Ignacy Krieger (1817-1889) również nie stronił od wykonywania portretów atelierowych, ale przeszedł do historii przede wszystkim jako jeden z pierwszych dokumentalistów Krakowa.
Amalia Krieger (1846-1928) jedna z pierwszych krakowskich fotografek, „znana w szerokich kołach artystycznych i obywatelskich nie tylko miasta Krakowa, ale i w całej Polsce i cieszyła się z powodu swych zalet charakteru i wykształcenia artystycznego powszechną sympatią.